راهنمای خرید کولرهای آبی


همه افراد باید قبل از خرید به راهنمای خرید کولر آبی بر اساس متراژ توجه کنند. لازم است همه بدانند که چه کولری برای چه متراژی مناسب بوده و به چه نکاتی قبل و هنگام خرید باید توجه کرد.

در این صورت از خرید رضایت داشته و دستگاهی با طول عمر طولانی خواهند داشت. اگر کولر آبی مناسب متراژ فضای داخلی نباشد، به سرعت خراب شده و هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد.

برای چه منطقه آب و هوایی کولر بخرید

از آن جا که کشور ما دارای تنوع آب و هوایی بالایی است، بنابراین توجه به این نکته که در چه منطقه جغرافیایی با چه شرایط آب و هوایی زندگی می کنیم بسیار مهم است. شرایط آب و هوایی تاثیر مستقیم بر عملکرد کولر آبی داشته و حتی می توان گفت انتخاب نوع کولر آبی یا گازی نیز متاثر از ویژگی های اقلیم منطقه زندگی است. به این ترتیب از آن جا که این کولرها با آب کار می کنند در نتیجه رطوبتی را تولید می نمایند و همین امر سبب می شود تا در شمال و جنوب ایران که هوا شرجی و مرطوب است امکان استفاده از این کولرها نباشد.


کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک بهترین گزینه برای خنک کردن هوا محسوب می شوند. حتی در مناطق کوهستانی که میزان گرمی هوا و ایام گرم سال کوتاه است کولرهای آبی بهترین گزینه هستند تا در کنار قیمت و هزینه تمام شده پایین، بتوان از هوای خنکی که تولید می کنند لذت برد.

محاسبه ظرفیت مورد نیاز کولر آبی

انتخاب ظرفیت مناسب برای کولر موردی است که حتما باید قبل از خرید به آن پرداخته و مشخص شود. برای این کار، ابتدا باید متراژ ساختمان و شرایط محیط نصب کولر تعیین گردد. با داشتن متراژ و ارتفاع سقف می توان به عددی رسید که بر اساس آن ظرفیت کولر را انتخاب کرد. اهمیت این موضوع به این دلیل است که اگر اندازه کولر کمتر از میزان ظرفیت مورد نیاز باشد سبب می شود تا برای خنک کردن فضا به طور مداوم روشن بوده و به موتور و دستگاه فشار وارد شود که در بلند مدت قاعدتا آسیب جدی را به آن وارد می کند. در صورتی که بزرگتر انتخاب شود باعث هزینه اضافی و هدر رفت انرژی خواهد شد و کارایی مطلوب را نخواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *