همه چیز درباره ی کولرهای آبی آران گاز


کولرهای آبی به عنوان یکی از کم ‌بازده‌ترین و پرتعدادترین مصرف‌ کنند‌گان توان الکتریکی در مناطق وسیعی از کشور مورد استفاده قرار می‌ گیرند. توجه اخیر سازمان‌های ذیربط دولتی به اصلاح این مصرف‌ کننده با اصلاح طراحی موتور و یا جایگزینی موتور تک‌فاز آن با موتورهای با بازده بالاتر نظیر موتور براشلس است. روش کنترلی موتور براشلس مورد استفاده در این کاربرد اغلب برمبنای تنظیم سرعت و کار در سرعت یا سرعت‌ های ثابت (مثلا دو دور تند و کند) است. اما بررسی ‌های آزمایشگاهی نشان می ‌دهد که با توجه به ماهیت خاص بار کولری و مشخصه دبی فن کولر، مقدار هوادهی فقط به سرعت فن وابسته نیست. کولرهای تجاری برای طول مشخصی از کانال طراحی می‌ شوند و در آن طول، دبی نامی خود را تحویل می‌ دهند. افزایش طول کانال کولر توسط مصرف‌ کننده می‌ تواند سبب کاهش دبی هوا شود و عملا علیرغم صرف هزینه، هوادهی مطلوبی حاصل نشود.

کولر سلولزی حرفهای جدید می‌زند ویژگیهای پد سلولزی برودت موثر نسبت به پوشال به دلیل‌ جذب و حفظ آب،همراه با توزیع‌ یکنواخت بر روی پد سلولزی از بارزترین ویژگی‌های این سیستم است‌ بارزترین شستشو و رسوب گیری،عمر طولانی مصرف حدود 3 الی 5 دوره، افت فشار پایین و تأمین هوای خنک، بدون پخش گرد و غبار،از دیگر ویژگیهای پد سلولزی است. مزایای کولر سلولزی هزینه اندک تعمیرات و نگهداری در مقایسه با کولرهای گازی،کیفیت بالای‌ هوای خروجی بدون آلودگی و یا حالت‌ شرجی نسبت به پوشال-غیر مخرب‌ برای محیط زیست-پایین بودن‌ هزینه‌های انرژی،کاهش دمای هوای‌ خروجی در مقایسه با کولرهای آبی‌ دیگر،از مزایای عمده پد سلولزی‌ می‌باشد

کلیدهای دو قطبی و محافظ جان کولرهای آران

در کولرهای آران بنا به درخواست مشتریان می توان از 3 مدل کلید کولر استفاده کرد .دومدل از این کلیدها دارای صفحه لمسی همراه با ریموت کنترل  تایمر و محافظ جان است و نمونه دیگر دارای کلیدهای دوقطبی و محافظ جان می باشد.

کلیدهای محافظ جان درصورت نشتی برق کولر قادر می باشند در کمتر از 300 میلی ثانیه درآن واحد هم فاز و هم نول راقطع نمایند تا از هرگونه خطر برق گرفتگی جلوگیری نمایند.

درتولید کولرهای فصل جدید شرکت آران گاز از چندین ابتکار استفاده شده است که یکی از آن ها دستگیره های درهای کولر می باشد .علاوه بر راحتی و سهولت در باز و بسته کردن درهای کولر خود دستگیرذه ها نیز در حکم استپ عمل می کند.

خروجی از جلو

مهمترین ویژگی کولرهای آران در مقایسه با سایر کولرهای موجود در بازار، هوادهی بیشتر با همان توان و جریان مصرفی است. در چندسال گذشته، بخشR&D  شرکت آران بعد از تحقیقات گسترده تغییراتی بر روی فن ها و حلزونی های کولرهای معمولی انجام داد که نتیجه آن تولید کولرهای جدید با تکنولوژی منحصر به فرد این شرکت بود.

خروجی از بالا

وقتی دریچه هوادهی کولر در قسمت بالای آن قرار می گیرد به این مدل کولر آبی بالازن گفته می شود. این مدل ها به کولرهای بالکنی نیز معروف هستند چرا که به علت قرار گیری دریچه هوادهی در بالای آن امکان قرار دادن در بالکن و تراس به راحتی فراهم شده است. به این ترتیب فضای زیادی را اشغال نکرده و کانال کشی آن به شکل مطلوبی انجام می گیرد. قرار گرفتن دریچه هوادهی در بالای کولر سبب می شود تا در هر چهار طرف کولر پوشال یا پد سلولزی قرار گیرد و در نتیجه راندمان و میزان خنک کنندگی آن افزایش یابد و این گزینه به عنوان مزیت کولرهای آبی بالازن محسوب می شود.

علت کمبود و محدودیت فضا در خیلی از خانه ها و آپارتمان ها < کولرهای آبی خروج از بالا ایده مناسبی جهت استفاده در اینگونه اماکن می باشد

گرید A

کولرهای گرید A آران دارای موتورهای منطبق با تکنولوژی روز دنیا بوده که در آن ها از هیچگونه سیم پیجی ای استفاده نشده است و مصرف آن ها حدود 3/1 کمتر از موتورهای معمولی می باشد .

این موتورهای کم مصرف داراری اینورتر بوده که باعث کاهش 75 درصد مصرف انرژی می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *